We zijn aan de onderkant begonnen met de restauratie.
De bodem word tot op het staal kaal gemaakt waarnaar het weer geheel opnieuw behandeld zal gaan worden.
De plaatsen met roest of rotte plekken worden weer als nieuw en waarschijnlijk beter als nieuw hersteld.
Wielbak schoon krabben
Bijna weer terug naar blank metaal
Donor wielbak
De wielbak mooi schoon aan het krabben.
Weer mooi in de zwarte lak
Weer klaar om gemonteerd te worden.
Die staat weer in de primer
Na het stralen weer in de primer gezet
Achterste stabilisator stang
Deze kan ook wel een opfrisbeurtje gebruiken.
Triangel
De triangel ontdaan van roest en opnieuw gespoten
Triangel in de primer
Triangel ontdaan van roest en in de eerste laag primer
Overzicht voorkant
Overzicht voorkant.
Nog een overzicht
Nog een overzicht van de voorkant.
Overzicht van voor naar achter
Overzicht van voor naar achter
Chassisbalk linksvoor
Beetje roestbruin.
Deels schone cardan tunnel
Deels schoon gemaakte cardan tunnel.
Cardan tunnel
Een iets minder plekje, alleen oppervlakte roest
Chassisbalk Linksvoor
Oorzaak hiervan is lekkende remolie. Nog niuet rot.
Wiel is er nu ook af
Fusee is verwijderd
Draagarm en fusee
Draagarm en fusee gaan mee naar huis voor een grondige schoonmaak beurt en een mooi laagje poedercoating.
Draagarm
De draagarmen gaan er ook af en mee naar huis voor een goed schoonmaakbeurt en een mooi laagje poedercoating.
Nog niks schokkends
Bodem is nog verrassend goede staat.
Ziet er nog goed uit na 27 jaar
Plaatje zegt genoeg.
De cardanas tunnel.
Ook hier nog weinig roest gevonden.
Lijkt veel roest.
Roest is hier nog oppervlakkig dus we zijn er nog op tijd bij.
Wel roestig maar nog niet rot.
Staartstuk rubber heeft ook zijn beste tijd gehad.
Hier moet wel een vers rubbertje in.
Toch een rot plekje
Hier is een beetje laswerk wel nodig.
Nieuw rubbertje is hier wel nodig.
Ook hier komt weer een vers rubbertje in.
Toch een rot plekje.
Op deze foto is het iets beter zichtbaar.
Originele kriksteunen.
De originele kriksteunen kunnen de auto nog met gemak dragen.
Rechtsvoor, valt nog mee
Beetje oppervlakkige vliegroest.
Rechtsvoor.
De zoektocht naar roest
Het begin van de opbouw van de bodem is gemaakt.
De bodem moet nog schoner gemaakt worden, vooral in de kleinere hoekjes.
Oppervlakte roest is aangepakt met Fertan roestomvormer/stopper.
Afgelopen weekend heb ik de wielkasten voorzien van een 2K zinkverf.
Afgelopen week de bodem van de Alfa 75 weer netjes in de 2k zink verf gezet. Nu nog de beschermlaag erop en het monteren van het onderstel,aandrijving enz. kan weer beginnen.